miercuri, 2 noiembrie 2011

Matera, orasul italian sculptat din piatra

In regiunea sudica Basilicata, din Italia, se gaseste oraselul Matera - unic in lume fiindca locuintele de aici au fost sapate si sculptate in timp in piatra, in imensa stanca sub forma de munte.

Casele sapate in piatra se numesc sassi si sunt de o frumusete uluitoare, prin unicitatea lor.

Povestea caselor din Matera este una a saraciei si a conditiei umane, fiindca multe dintre acestea sunt vechi de mii de ani, de cand au fost "plasmuite" doar cu mana goala si ustensile rudimentare.

Pana in anii '50 ai secolului trecut, oraselul nu cunostea electricitatea, iar animalele traiau impreuna cu oamenii in constructiile de piatra.

Localitatea a fost declarata parte a Patrimoniului Mondial UNESCO in anul 1993 si de atunci a cunoscut o dezvoltarea a infrastructurii dar si a turismului.
In prezent o parte dintre inditele constructii din piatra au fost transformate in restaurante, moteluri sau hoteluri pentru zecile de mii de turisti care vin anual sa viziteze acest loc unic in lume.

Mel Gibson a filmat aici mai multe scene pentru filmul sau religios din 2004, Passion of the Christ.

  Sursa postarii: http://www.euforia.tv

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna tuturor.Eu sunt Madalina,am 20 de ani si sunt studenta in anul 2 la Facultatea de Stiinte Economice Craiova la sectia Economia Comertului,Turismului si Serviciilor.Sunt o persoana deschisa,imi plac calatoriile,muzica,dansul,plimbarile prin parc si nu suport minciuna si oamenii increzuti.Veti afla mai multe despre mine in timp,odata cu citirea postarilor mele.